fredag 26 juli 2013

SEMESTER

Min tur nu
Idag vid lunch var det min tur att flexa ut för att ha litet semester. Och den inleddes på bästa sätt, med fint väder och att åka till Främby och vara överdomare på dressyrtävling.
Det var stekhett ute idag. Ryttarna svettades liksom hästarna. Jag försökte hålla mig i skuggan mesta tiden. Så nu på kvällen är det fortfarande tryckande hett.
Dagens roligaste är en ryttare som jag känner som skulle dit och tävla. Hennes bil la av och där står hon med en häst i släpet och tar sig ingenstans. Vad gör hon, jo ringer Polisen som är så snälla och rycker ut och kopplar om hennes släp till sin bil och kör henne till Främby. Dagens räddningsinsats! Det såg verkligen härligt ut vid hennes ankomst. De kopplade av släpet och såg så glada ut. Det blev dagens "snackis" på tävlingen.

Flexar ut för semester.

Raka vägen till Främby där jag skulle vara överdomare.

Glad segrare i Msv C:1.

Därefter en fin kväll på Galgberget.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar