måndag 8 juli 2013

Jobbvecka

Mitt i sommaren
Ja, då blev det åter att ställa klockan på ringning, men det gick över förväntan. Har tillbringat dagen på jobbet och det var minsann en hel del mail att gå igenom. Men det var ovanligt tyst och lugnt så det gick relativt fort och bra.
Gårdagen var stekhet i Falun. 30 grader och igår kväll passade vi på att grilla. Gott som vanligt att sitta ute och äta. Igår kväll när det var läggdags ställde jag upp alla fönster för att få in frisk luft i sovrummet. Men döm om min förvåning när jag på småtimmarna vaknade av att det drog kallt. Fick gå upp och stänga till fönstren lite. Och imorse var det bara ca 14 grader varmt ute. Snacka om temperaturväxlingar.
Ikväll blev det 1,5 timmes promenad och nu är minsann blåbären på gång. Härliga tider. Kom hem och var alldeles blå på händerna efter att ha stannat åtskilliga gånger och stoppat de goda bären i munnen.

Gårdagkvällen efter en mycket varm dag.

Pionerna i nattmörker.

Vilka konstverk till blommor.

Även blomlådorna i nattljus.


Dagen var stekhet som synes.

Idag återintogs kontorsstolen. 

Härlig kvällspromenad.

Vackra blommor sen jag gick där sist.

Och mumsiga blåbär hittades längs vägen.

Härlig 1,5 timmes promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar