tisdag 12 juli 2011

Svalor = sommar

Vilka härliga fåglar
Oj, vilken temperaturskillnad det blev från igår till idag. Nu är det inte ens 15 grader ute. Blir att dra igen alla fönster och mysa inomhus istället.
Idag när jag skötte hästarna i stallet kvittrade det som bara den ute på logen. Svalungarna håller på att lära sig flyga. Inomhus. Jag fick begrunda deras flygkonster en lång stund. Sen när de tröttnat passade de på att iaktta mig en lång stund. När jag stod och packade hösäckar satt de på en takstock och kollade. Jag kunde inte låta bli att ta fram kameran och föreviga de små underverken. Utan svalor ingen sommar är så sant, så sant. Den som myntade det hade verkligen rätt.
Igår fick Bennie ut på en skrittur efter att återigen ha fått på en tappsko. Undrar vilken gång i ordningen denna sommar. Nu får han ha boots för att om möjligt undvika att kliva av sig dojjorna. Wille som var väldigt trött och såg ut att bara vilja stå och sova fick ta en kvällspromenad till fots. Det verkade han helt nöjd med! :)

En svala gör ingen sommar brukar man säga, men här var det två!

Och strax efter var de fem nyfikna svalungar!

Bennie - hemma igen efter en skrittur - iförd boots!

Obligatorisk mysstund!

Puss på Bennie boy! Han vet vilka tricks som hjälper!

Stor gossebjörn!

Klia mera, tack!

Dags för tonårströtta Wille!

Måste jag göra nåt idag??

En liten kvällspromenad i det vackra vädret!

Hej svejs på ett tag! Slut för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar