lördag 9 juli 2011

Pelargoner

Härligt med blommor så här års
Nu blommar mina pelargoner för fullt. Tänk att man lärt sig tycka om dem nu först. Jag minns i min barndom där både mormor och mamma hade pelargoner i fönstren. Då var det väl inget speciellt, tyckte jag då. Men nu 30 år senare har jag också upptäckt dem, underbart vackra sommarblommor. Visst är det märkligt. Inatt var jag till och med ut och tog kort på dem i mörkret.
Idag har jag även införskaffat några nya buskar. Kände för att plantera några till härligt doftande schersminer på tomten. Så imorgon ska det grävas och planteras.
Annars har jag förstås fått en härlig dos av stalldoft varje dag under veckan. Men oj vad bromsar det är ute nu som ansätter hästarna. Flugmedel har en strykande åtgång.
Har följt mycket av det som hänt under Falsterbo Horse Show via webben också. Vilket härligt dressyrrekord den nya svenske stjärnan Patrik Kittel satte i dagens kür, över 82 procent. Han slog Anky van Grunsven, den flerfaldiga OS-mästarinnan från Holland, med över sex procent. Härligt med nya stjärnskott från Sverige! :) http://www.hippson.se/blogs/FHS-kollen/patrik-kittel-vann-igen.htm


Rosa pelargoner - en favorit.

De blommar vackert just nu.

Var ut i mörkret och tog bilder.

De fick en annan rosa nyans.

Wille har trimmats - värmen till trots. Så duktig så.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar