söndag 3 juli 2011

Dylan was here

Festivalen avslutades med bravur
Jag såg Bob Dylan "live" igår. Han är 70 år och står på scenen efter 50 år som artist. Hans låtar är guld. Det var härligt att få en riktig nostalgitripp med några av hans bästa låtar under en och en halv timme som konserten varade.
Dessförinnan hade jag sett Borlänges egna stoltheter Mando Diao och ett härligt tal av människorättsaktivisten Jesse Jackson, allt var värt varenda sekund! Peace & Love, Now, som han upprepade många gånger. Borlänge är att gratulera till att ha jobbat upp den här festivalen till den nivå den är på nu. Sveriges största festival och med ett viktigt budskap.
I övrigt har dagen bestått av möte i Borlänge med summering mellan samverkande myndigheter. Och en tur till stallet på kvällskvisten.

Peace & Love - fantastiskt budskap!

Mando Diao - Borlänges egna stoltheter!

Jesse Jackson - stor talare!

Dylan - the one and only!

Olika hårfärger!

Dylan eskorteras ut med mc-poliser m.fl. från arenan och jag åkte hem samtidigt. De passerade Falun kan jag rapportera!

Våra killar, Wille och Bennie!

Wille - Welt Wunder - fyra år, på banan.

Puss på Wille!

Och här är jag på väg hem från stallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar