torsdag 21 juli 2011

En helt vanlig dag i Falun

Grisar, hundar och katter
Idag hade jag stalltjänsten eftersom Alexandra skulle jobba. Det är verkligen avkoppling att jobba med kroppen istället för knoppen ibland. Mocka, köra spån, packa hö, göra i ordning hinkar, fixa vatten m.m. ingår i uppdraget och jag njuter varje dag tillfälle gives. Det är rogivande att vistas bland djur. Ett härligt sätt att gå ner i varv. Idag hade det dessutom blivit tillökning på gården. Våra hyresvärdar hade blivit med grisar. De fann sig snabb tillrätta och låg och sov. De lät sig villigt fotograferas i idyllen till hage och ett alldeles eget litet hus hade de fått.
Sen hann jag även en tur till stan och fyndade på rea. Och då upptäcker jag ju en helt fantastisk fin bil med en hund i förarsätet. Tur att kameran var med.
Sen kan jag inte låta bli att visa er en bild på vem som regerar hemma hos mig. Mimmi, älskar att ligga på min laptop. Hon lyckas alltid komma dit när jag minst anar det, så blev det även denna gång när jag för en kort stund lämnade datorn obevakad. Men hon är ju så gullig, så det får väl gå. Jag älskar mina katter, Mimmi & Mollan!


Tillökning till gården på Långtäkt.

Lyxvåning för grisar har byggts!

Lyxåk med hund som chaufför!

Vaktar bilen jag när husse och matte är på stan!

Min laptop vaktas av lilla Mimmi, så fort hon får chansen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar