måndag 20 juni 2011

Semester

Fönstertvätt och regn
Min första semesterdag gick i städningens tecken. Solen sken på morgonen och då skulle jag passa på att tvätta fönster. Det gick ju bra, men precis lagom som jag blev klar kom ett stort svart åskmoln farande. Det tog inte många minuter förrän mina nytvättade fönster blev rejält dränkta i regn. Hade i min vildaste fantasi trott att de skulle få vara skinande rena till midsommar, men, men ingen större skada skedd. De är ju rena på insidan i alla fall.
Storstädningen kommer att fortsätta i veckan. Känns skönt att få gå igenom huset ordentligt från golv till tak åtminstone en gång per år. Och skönt att få det avklarat till midsommar.
En stallvända hanns också med idag. Så jag fixade marktjänsten medans Alexandra red.
Idag fyller även hennes goa kille Christoffer år. HURRA och GRATTIS på din födelsedag! :)

Härligt prunkande blomlådor tidigt i år.

Perenner i rabatten är också på gång.

Precis när fönstren var nytvättade kom en rejäl regnskur!



Grattis Christoffer som fyller år idag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar