torsdag 23 juni 2011

Dan före midsommar

Hysterisk handling och stallterapi
Jag tänkte vara ute i god tid idag, handla i lugn och ro, hinna med stallet i lugn och ro och hem och städa i lugn och ro. Inget blev i lugn och ro kan jag så här efteråt konstatera. Alla hade tydligen tänkt som jag när det gäller handlingen på stan i alla fall. Tjockt med folk redan kl 10.00 när affärerna öppnade. Inga parkeringar att tillgå, fick göra några varv runt stan innan jag hittade en. Ica Maxi i Falun var rent av hysteriskt i allt från att hitta parkering till att få plats med varuvagnen i butiken.
I stallet så visade det sig att våran Bennie trampat in tåkappan i skon i bärranden på en framhov. Hur kul är det? Vilt panikringande till vår hovslagare som inte svarar, förstås, på en torsdag eftermiddag. Någon som vet en jourhavande hovslagare under midsommarhelgen, får gärna höra av sig....
Alexandra är en handlingskraftig tjej och lyckades få av skon, men vi behöver ju få på den igen illa kvickt. Något vi inte klarar utan expertis.
Jag fortsatte projekt "storstäd" när jag kom hem på kvällskvisten och imorgon är det midsommarafton.

Bennie utan en framsko, så här före midsommarhelgen, inte önskat! :(

Wille är dock fit for fight och blir tömkörd.

Det här är han riktigt duktig på!

Så här rund och go har vi nog aldrig sett honom under vår ägo.

Skrittas av efter ett litet tömkörningspass.



Ajax, världens bästa rengöringsmedel. Projekt "storstäd" pågår!

Färskpotatis till midsommar är ett måste!

Och matjessill, gräddfil, gräslök = mumma! Trevlig midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar