lördag 30 april 2011

Valborg 2011

Det knoppas
Idag har jag köpt säsongens första pelargon. Den fick stå inomhus idag, för blåsten var inte att leka med på eftermiddagen. Till och med så grannens trädgårdsmöbler for iväg. Men åt kvällningen blev det lite bättre och grillen åkte fram ur garaget.
Premiärgrillningen blev lyckad och besökarna gillade maten och tilltugget (och drycken).
Skönt nog så har det inte varit så mycket smällare ikväll, hörde fyrverkeriet från Gruvan på håll, men tack och lov inte så mycket här i området. Tänker på alla djur som far illa och människor med för den delen.

Har fått rapport från Långtäkt att Wille tappat en sko, så nu lär Roger rycka ut och göra en insats.

Filosof
Ni som läst filosofi får ursäkta, men om jag ska försöka mig på att fundera och filosofera litet på vad det är för skillnad mellan att dela sitt liv och tankar via Facebook eller via en blogg, som jag nu börjat göra, så kommer jag fram till att det nog inte är någon större skillnad. Om du publicerar via Facebook får en utvald krets reda på det (men det sprids med vindens hastighet ändå) medan en blogg kan hela världen läsa. Men så är det ju förstås inte. Så det har nog ingen större betydelse i själva verket.
I veckan hörde jag på radio att det nästan bara är tjejer som bloggar. Och nästan bara unga tjejer i 20-årsåldern. Är man över 30 och bloggar är man rätt så ovanlig. Okej, då är jag en väldigt ovanlig bloggare alltså. Men det kanske blir med bloggandet som med Facebook, att först är det nästan bara unga där. Sen förskjuts det så att de medelålders tar över mediet. Ja vi får se vilken utveckling som kommer. Spännande blir det!


Några bilder från dagen


Årets första pelargon inköpt.

Blommor letar sig upp mellan stenplattorna.

Mina älskade syrener är på gång.
Det tar på krafterna att cykla från stan till Galgberget, rätt mycket uppför. Får bjuda  på  litet bubbel vid ankomst! :)
  
Hoppsan, blev visst fel servetter till dagens middag. Ligger en vecka efter ser det ut som!

1 kommentar:

  1. Tycker att det är toppen att det inte bara är unga tjejer som bloggar. Keep on - din blogg kommer att få betydligt fler läsare när du presenteras på dalarna.se.

    SvaraRadera