tisdag 3 maj 2011

Kylan slog till

Innesittarväder
Vilken tur att jag haft två kvällar inbokade med möten i ridsportens tecken, nu när kylan ändå slog till. Isande nordanvinden har dragit in, lagom som jag hängt undan alla vinterkläder. Så nu har det huttrats några dagar. Men jag har inte behövt vara ute mer än nödvändigt. Igår kväll var det styrelsemöte i Dalarnas Ridsportförbund och det blev en resa till Insjön. Blev rätt sent så det var att stupa i säng direkt när jag kom hem för att vara någorlunda utvilad till jobbet.
Ikväll har det varit ytterligare ett möte med dalaridsporten, denna gång på Fornby folkhögskola, där vi gick igenom handlingar, förslag och motioner till förbundsstämman som hålls i Göteborg om två veckor. Vi diskuterade olika frågor och gav medskick till de representanter från vårt län som ska åka dit.

Hästarna skodda
Fick rapport från Alexandra när jag åkte från Fornby att båda hästarna fått nya skor ikväll. Så bra, då är det fixat för den här gången.

Hittade för den delen några söta bilder på Wille (som heter Welt Wunder) när han var föl. Kan inte låta bli att delge er dem här på bloggen.

Ha en fortsatt bra vecka!

Lill-Wille trött!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar