fredag 13 maj 2011

Åska på gång

Rena värmeböljan
Det har varit högsommarvärme i Falun idag. Men såg på väderleksrapporten att det ska bli åska imorgon och rikligt med regn över Dalarna, upp till 20 mm. Trist tycker säkert många, men när man tittar på växtligheten så behövs det nog en del. Jag har vattnat mina blommor ute flera gånger nu för att de inte ska få för sig att torka. Såg ett fantastiskt vackert träd hos grannen som blommar. Ska fråga om jag får ta några bilder på det så ni får se. Körsbärsaktiga blommor ser det ut som.

Wille har anpassat sig
Wille som flyttade till Långtäkt för en och en halv vecka sen har anpassat sig och verkar trivas. Han är lugnet själv. Alexandra tjänar en hel del tid på att ha hästarna på samma ställe.
Jag fick en hälsning via mail nyss, som jag delar med mig av.


En gosig häst som njuter i värmen!
Dalahoppet närmar sig
Nästa vecka (19 - 22 maj) har vi stora nationella hopptävlingar på Lugnet i Falun. Igår när anmälningstiden gick ut hade vi närmare 1050 starter. Det är nog en av de populäraste nationella hopptävlingarna i Sverige. Lugnet är ju en fantastiskt fin arena och tävlingsplats med massa fasciliteter som inte finns på många ställen i landet. I alla fall är inte hoppryttare bortskämda med det. Så många återkommer år från år.
I vår förening är i princip alla medlemmar med en massa vänner och bekanta med och hjälper till. Och vi har jättekul när vi jobbar och sliter. Annars skulle det inte gå utan alla dessa fantastiska funktionärer. Vi har en supertrimmad tävlingsorganisation som fått rutin efter ett antal år av lärdomar.
Jag kommer att blogga från tävlingen, var så säker, men här kommer ett litet smakprov vad som komma skall nästa vecka. Håll tillgodo!

Dalahoppet närmar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar