torsdag 26 maj 2011

Kameratest

Premiärfoto
Idag har jag testat den nya bloggkameran för första gången. Den gamla gick sönder i helgen. Tack och lov ryckte Alexandra och Christoffer ut så jag kunde få bilder från sista dagen på Dalahoppet.
Nu har jag köpt en ny liten kamera. Den är rosa. Trodde inte det fanns rosa kameror. Men det var den enda färgen som fanns kvar av den här sorten på Siba, där jag köpte den. Tycker faktiskt den är rätt fin. Liten och behändig hur som helst, och lätt att ta med sig.
Jag tog några bilder på mina syrener som snart ska till och blomma för fullt.
Sen började jag kolla i mina gamla bildarkiv på datorn och då dök ett antal gamla Londonbilder upp. När vi var där kom drottningen farande i en vagn. Det är nog once-in-a-life-time man får se något dylikt. Kortegen framfördes av 100-tals hästar både före och efter den vackra vagnen som man kan se en skymt av drottning Elisabeth. Hur jag nu kom att tänka på det? Ja, det var ett riktigt sidospår, men så kan det bli ibland.

London är en trevlig storstad.


Fascinerande broar!


Kortege med självaste drottningen som körs i en fin vagn.

Här en förvagn.

100-tals hästar, först svarta och sen lika många vita.

Här kan man se en skymt av drottning Elisabeth i den vackra vagnen.
Sen kommer skimlarna!

Massor av vita hästar!
En soloryttare i full fart på asfalten.

Vacker staty.

Och pampiga Buckingham Palace!

Och här kommer mina syrener på Svavelstigen som förevigats med den nya rosa kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar