tisdag 26 april 2011

Semesterdag med föreläsning

Den här dagen gick i ett rasande tempo. Eftersom jag har väldigt mycket semester innestående tänkte jag passa på att förlänga påsken något. Och samtidigt hinna göra en del förberedelser inför kvällens kostföreläsning i vårt ungdomsprojekt som vi i Falu Ryttarsällskap driver för att hjälpa våra unga tävlingsryttare.
Jag handlade på ICA Maxi för att ha nyttigt pålägg till det nya hårda brödet som Leksandsbröd lanserat.
Leksandsbröd sponsrar ridsporten på många sätt och det är vi förstås tacksamma för. Jag mötte deras representant Ann-Marie Brus på Sveden som lämnade både bröd och material och en del priser som vi kunde lotta ut under kvällens föreläsning.
Först hade jag varit där och städat och vad händer. Jag upptäcker att det är översvämning på toaletten. Lagom roligt när det ska komma mycket folk. Och av en händelse ser jag en spolbil som är där och hjälper Heléne och Göran på Svedens gård, eftersom de också hade problem med något avlopp. Påpassligt nog så var hjälpen för mig inte långt borta utan spolbilen löste även mitt problem. Men fy vad det stank.... Så då fick jag torka golv och spola vatten för att försöka få bort lukten till våran kostföreläsning skulle börja. Inte kul att behöva ha provsmakning i den stanken. Men det gick i alla fall bra.

Ambitiösa FaRS-ungdomar
Vi har en del ambitiösa ungdomar i klubben som är plikttrogna och kommer på allt vi arrangerar, stjärna till dom, sen var det några som lös med sin frånvaro och har en del att förklara varför de inte kom. Men så är det. Vi gör ju satsningen för deras skull och lägger ner massa jobb och energi, så där krävs nog litet skärpning framöver. Basta!
Men Marina Sjöberg från Karlstad som föreläsaren heter är dietist och kostrådgivare åt friidrottslandslaget och hon hade många goda råd vad man som idrottare ska tänka på. Vi åt hårdbrödmackor med gott pålägg, även för de som inte kom. Kvällen avslutades med utlottning av diverse saker som Leksandsbröd skänkt, bland annat schabrak och dvd-skivor med träningstips. Stort tack till dem!

Marina Sjöberg har kostföreläsning för våra tävlingsryttare på Sveden.

Vi åt massor med gott Leksandsbröd under föreläsningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar