fredag 22 april 2011

Första inlägget

Premiär!!!
Det här känns litet speciellt, första inlägget i min nya blogg. Nu blir det ett litet test på hur det är att blogga, helt enkelt. Jag gillar ju att skriva. Så varför inte pröva att blogga. Det verkar ju inte alltför avancerat.

Den här dagen har jag ägnat åt att röja i huset, långfredagen och helgdagen till trots. Solen strålar utanför och nu är det hög tid att bege sig ut. Har stängt av värmen i huset nu när det är 20 grader ute. Björkarna är på väg att slå ut, snön försvann rekordsnabbt och jag som hade snöhögar som var meterhöga bara för några veckor sedan.

Ovanligt få påskkärringar i år. Har barnen fått andra intressen tro. Gör ju inget i och för sig, godiset blir ju kvar och jag kan få en liten godbit. Länge sen jag köpte lösgodis. Var någon gång förra året så det är litet ovant att klämma i sig.

Snart bär det av till stallet där vi ska ta in hästarna, vårt pass idag. Sen ska vi till Hedenslund där min dotter Alexandra ska rida en kompis häst som ska tävla i Rättvik på söndag. Bäst att trimma inför det. Imorgon blir det släktbesök i Sala, vi har inte träffats sen jul så det blir kul att få höra vad som rör sig på olika håll och kanter.

Ska jag nöja mig nu med det här inlägget och se hur det ser ut när det publiceras på webben. Jag tror det!

Om nu någon skulle få för sig att läsa det så får ni ha överseende med att det är ett första trevande försök att skapa MIN BLOGG, den första jag någonsin haft!

Ha en skön långfredag! :)
Hälsningar
Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar