onsdag 23 juli 2014

Väldigt hett

Fortsatt värmebölja
Även idag har det varit varmt, för varmt vill jag tillägga.... för att passa min smak. Det går inte att göra särskilt mycket. Jag har fixat stallet åt Alexandra, då de röjer för fullt på sin gård i Vika. De har nästan fått ut hela köket nu. Det ska in bergvärme, ny el, och allt, ja allt från golv till tak ska bytas ut. Badrum ska byggas, tomten ska fixas till. Tur de är unga och har orken för detta. När de rev taket i köket idag kom ett väldigt fint och välbevarat gammalt trätak i spont fram, likaså golvet, under mattan låg ett jättefint trägolv som kan bli hur fint som helst. Härligt.
Ikväll är det cruising i Falun och jag hör ända hit hur det gasas på stan, ska visst vara nytt rekord på både bilar och publik. Ja, vädret är ju helt klart perfekt för cruising ikväll.

Lite för varmt för min smak..... Vill inte klaga, men den här värmen passar inte mig.
Gårdsköpet i Vika är nu klart för Alexandra och Christoffer.

Redan igår började de riva ur gamla köket i huset.

Christoffers föräldrar har varit och hjälpt till på tomten med röjsåg och trimmer för att rensa ur.

Alexandra och Christoffer har rivit ur hela det gamla köket nu, alla skåp, taket och golvet är borta.

Under mattan dolde sig ett jättefint gammalt trägolv som kan bli jättefint med nya inredningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar