onsdag 16 juli 2014

Turista i Sundborn

Carl Larsson gården
Vi som bor här mitt i ett av Sveriges största turistlän, fattar nog inte vilka rikedomar vi har så när inpå. Det är lätt att bli hemmablind.
Jag minns när jag för över 30 år sedan flyttade hit, och åkte till Sundborn för att besöka Carl Larsson gården. Jag blev så betagen, helt hänförd över att känna igen alla miljöer jag sett på målningar av just honom. Carl Larssons tavelmotiv har alltid tilltalat mig, som så många andra. Jag visste inte hur fort jag skulle få hit resten av släkten att få uppleva samma sak som jag gjort i hans hem i Sundborn.
Idag råkade jag passera där. Stannade och tog några bilder. Så här kommer de.

Entrén till Carl Larsson gården.

Den klassiska entrén till boningshuset.

Fin miljö och en fin bro.

Konstnärsateljén till höger.

En härlig trädgård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar