torsdag 24 juli 2014

Tack

En regnskur och litet åska
På eftermiddagen idag, kom svarta moln och drog in. Jag njöt i fulla drag eftersom det var näst intill olidligt hett ute. Bara att göra minsta lilla tog emot. Jag skötte stallet och där var det också övervarmt.....
Så när regnet och åskan drog in njöt jag. Det hade gärna fått komma litet mer regn på gräsmattan, men, men, det går ju inte alltid att få som man vill. Dock är jag nöjd med att temperaturen sjunkit med cirka 10 grader idag. Så nu kan jag fortsätta med mina projekt här hemma.
Alexandra och Christoffer sliter i hettan ute i Sörbo med att riva köket. De är tappra i värmen. All heder att orka detta. Men brinner man för något kan man gå igenom eld och vatten. Härligt att följa med på resan.

Svarta moln över Galgberget. Det gillas av mig!

Alexandra och Christoffer river allt som går att rivas i det gamla huset.

De hittade ett fint gammalt tak under pappen. Sånt ska bevaras.

Det lär nog bli Vikas största majbrasa nästa år i Sörbo, Oj vad det rensas överallt.
Mycket damm när man river blir det.

Ja, här ska det köras grejer.... Mest avfall just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar