fredag 21 december 2012

Grötlunch på jobbet

Sista arbetsdagen före jul
Fredagen den 21 januari, vintersolståndet inträffar och nu vänder det och blir ljusare igen. Ingen mer tacksam än jag för det. På jobbet idag fick vi traditionsenligt en grötlunch med skinkmacka. En uppskattad tradition och starten på julen för oss på jobbet. Förhållandevis många var i tjänst och det är ju två dagar kvar innan julafton inträffar. Vi har ännu litet tid för allt julstök.
När vi slutat på eftermiddagen åkte jag till stallet och fixade. Alexandra jobbar maratonpass så här före jul, men det är ju hon glad för (även jag). Då kan jag rycka ut och få litet frisk luft. Finns inget som luktar så gott som stall för den delen.
Väl hemma och ombytt blev det dags för årets julklappsshopping. Det gick också lätt och bra. Har hittat bra julklappar känns det som.

Tomtegröt, vörtlimpa, julskinka och julmust. Dagens lunch på landstinget.

Fantastisk vy från mitt kontorsfönster idag på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar