torsdag 27 december 2012

Grönt kort-kurs

Finväder idag
Idag hade jag klockan på ringning fastän jag är ledig. Skulle upp och förbereda Grönt kort-kursen på Sveden. Det var en strålande fin vinterdag.
Vi höll på i fyra lektionstimmar och jag kände mig som en riktigt krävande lärare. Eleverna fick många hemuppgifter med sig för att lösa på egen hand tills imorgon. Då kör vi samma sak igen. Nästa vecka har vi också en träff sen är det dags för slutprov. Då hoppas jag att nya duktiga tävlingsryttare vet hur man förbereder sig och sin häst, hur man uppträder på en tävling och vet vilka regler som gäller. Det är målet i alla fall att de ska känna sig trygga i tävlingssituationen.
Nu är det dags att fixa kvällsmaten här. Nya tag imorgon.

Solen lyser fint på tallarna på Svavelstigen.

Riktigt fin morgon idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar