söndag 24 augusti 2014

Getingstick och ösregn

Sista tävlingsdagen
Ja idag på morgonen fick vi ta snabba beslut. Utebanan stod helt under vatten när vi kom till Sveden vid 07.30. Det blev ett snabbt beslut från mig om att flytta in lokala tävlingen från utebanan till lilla ridhuset istället och att all framridning fick ske utomhus på lämplig plats. De ryttarna som red i lokala klasserna jublade förstås, det var det bästa vi kunde göra i rådande situation. Vi kan skatta oss lyckliga som har två ridhus på anläggningen, så vi har alternativ till att lösa problem på grund av väder. Inte många anläggningar som skulle klara det.
Trevligt var också att se att vi hade många hemmaekipage som presterade bra ritter som räckte till många placeringar. Slutet gott allting gott. I det stora hela en väldigt bra tävling, faktiskt Dalarnas största under 2014.
Dock fick jag en mindre trevlig upplevelse på förmiddagen i sekretariatet, en geting blev väldigt närgången, som de kan bli så här års. Den satte sig innanför sjalen. Jag skulle försöka vifta bort den och då stack den mig, såklart. Så jag fick sitta med en isklamp på halsen en bra stund. Tur att man inte var allergisk i alla fall,

Dog "sötdöden" idag på Sveden. Världens minsta hund? Quila var på plats och förgyllde tillvaron.

Seger till hemmaklubben i MsvB:4. Grattis Frida Hallgren och Alive. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar