torsdag 28 november 2013

Tack för värmen åter

I huset
Ja, i mitt förra inlägg klagade jag över kylan, både inne och ute. Och igår fick jag nog, efter att ha frusit konstant hemma i en månads tid ungefär. Hade alla reglade på max, men inget hjälpte. Felanmälde till Falu Energi och Vatten som har hand om fjärrvärmen igår via webben. Sent igår eftermiddag ringde en tekniker och erbjöd sig att komma idag på morgonen.
Och strax efter sju i morse var han här. Det tog cirka en timme att hitta felet, en igenslammad ventil.
Det sista han sa innan han åkte var; du ska ju vara en nöjd kund och ambassadör för fjärrvärmen, så du skulle ha hört av dig tidigare.
Ikväll har jag slängt undan duntofflorna och sitter i kortärmat. Vilken service och positiv personal de har.
Så nu hoppas jag det funkar när vintern kommer.
I helgen är det Stockholm Horse Show, som vi varit på under en massa herrans år. Men just denna gång får vi följa det på TV och webben istället. Så får det bli.

Lilla Mimmi kan återigen glädjas åt att värmen är tillbaka i huset. Tack för det Falu Energi och Vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar