tisdag 12 november 2013

Ställföreträdande hästskötare

Slipper rida
Ja, nu har jag intagit rollen som ställföreträdande hästskötare ett tag. Dottern har semester och åker utomlands imorgon. Så då får jag gå in och ta stallet och sköta Symphonie. Köpte extra mycket morötter idag. Han måste skämmas bort litet. På fredag har jag tagit ledigt från jobbet. Ska på ridsportkonferens på kvällen och på lördagen så därför måste jag hinna allt klart innan.
Som tur är slipper jag rida i alla fall. Han ska få sin vintervila nu och inte göra något speciellt i några veckor. Få ta det lugnt bara. Han har skött sig så bra och gjort så stora framsteg så det kan hans lilla huvud behöva. Smälta allt han lärt sig under året.
Och faktum är att jag inte skulle ha ridit under några som helst omständigheter, det är bra många år sen nu. Och ju äldre man blir ju skörare blir man. Så icke aktuellt över huvud taget. Jag nöjer mig med att allt annat i stallet. Det är kul bara det.

Symphonie står uppställd i väntan på att Alexandra ska rida innan hon drar utomlands.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar