lördag 3 mars 2012

Stockholmstur

Möte i huvudstaden
Igår var det tidig uppstigning på Svavelstigen. Klockan på 04.00 och fakirtåget till Stockholm. Jag försökte sova på tåget, men det gick väl så där. Väl framme i huvudstaden lyckades jag ta fel tunnelbana. Skulle till Medborgarplatsen men hamnade på en annan linje. Men fick ta ett returtåg och börja om från början. Jag hann i alla fall. Var faktiskt först på plats hos Inera på Östgötagatan där vi hade mötet. De andra deltagarna kom från Göteborg, Jönköping, Växjö och Stockholm. Vi var väldigt produktiva och arbetsgruppen som jag leder ska ta fram nationella rekommendationer för landsting och regioner om tillgängligt språk. I maj ska vår rapport vara klar. Och vi har en plan för att lyckas med det.
Men ack så skönt det var att ta tåget tillbaka till Dalarna på eftermiddagen. 18.30 landade jag i Falun. Exakt på utsatt tid. Bra SJ!


Sergels torg en fredag eftermiddag.

Bästa skylten på hela dagen. Returtåget till Dalarna tar mig hem igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar