fredag 16 mars 2012

Mysfredag

Det är vår! :)
Den här fredagen tog jag ledigt på förmiddagen för att kunna köra Alexandra till Sveden med Wille. Det är ju nämligen upptaget i ridhusen både lördag och söndag då vi har hopptävlingar. Och det är ju kul och faktiskt nödvändigt för att vi ska kunna klara driften av anläggningen.... Men det är samtidigt ett angenämt besvär... eller nöje, hur man nu ska uttrycka det.
Wille (Welt Wunder) som också kallas Wilsson (kärt barn har många namn) skötte sig så bra på dagens träningspass. Jag lägger ut en film på min Youtube-kanal, (en liten sekvens) så ni kan se litet. Här är det under uppvärmningen av träningspasset! http://youtu.be/xcuumqehM84
Sen hade vi Dixie med i stallet och hon lekte hejvilt, som hon nästan jämt gör, när vi fixade allt annat som ska skötas varje dag om man har häst.
Jag jobbade hela eftermiddagen och sen kastade jag mig hem och bytte om för att kunna vara med i tävlingsförberedelserna på Sveden. Jag dristade mig till att skämta om att våra hopptävlingar är större och viktigare och bättre än Svenska Skidspelen på Lugnet. Men har nog fått lite "ågren" efter det uttalandet.... :) Hur som helst så hoppas jag det blir en toppenhelg!!
Våren har kommit till Falun. Så här varmt var det när jag åkte till jobbet!!! :)

Dixie leker kurragömma i stallet idag.
Gode gud, när vi kom till bilen efter att ha lämnat Dixie där en liten stund hade hon rivit dagens tidning i 1000 bitar. Så kan det gå, haha. :)

Tävlingsbanan till första klassen imorron är färdigbyggd i vårt fina ridhus:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar