fredag 3 februari 2012

Rysskyla

Minnen tornar upp
Det är riktigt kallt ute nu. Alldeles på tok för kallt för min smak. Var det någon som trodde att det inte skulle bli vinter i år.... Nu är den här, vargavintern, definitivt. Jaja, vad hjälper det att klaga. Det är bara att gilla läget.
Själv har jag haft arbetsvecka med lagom mycket jobb, men tyvärr glömde jag mobilen, det sista jag gjorde, på jobbet idag. Sjutton vad "off" jag känner mig. Sen börjar jag fundera på om det kanske till och med är bra att jag glömde den. Har blivit extremt beroende av att ständigt vara tillgänglig, dygnet runt, året runt. Det nya sättet att leva - ständigt uppkopplad.
På hästfronten har det varit relativt lugnt. Vi har kört Wille till ridhuset i veckan. Men nu är det för kallt. Saknaden över Ben Hur gör sig forfarande påmind. Samtidigt som vi måste tro att han haft ett bra hästliv, jämfört med många andra, och att det kanske var meningen att han skulle lämna oss så här hastigt, så vi slapp gruva oss för det. Vi måste ju förlika oss med att det blev så här. Jag har fyllt i en massa papper till försäkringsbolaget i veckan.
Vi är ju vana att ha flera hästar och vi behåller boxen i Långtäkt tills vidare. Vill Alexandra ha en häst till så skaffar vi en litet senare, när hon gått klart skolan i Leksand. Hon ska fixa sitt examensarbete i vår, sen kanske det är dags att hitta en tävlingshäst till. Det återstår att se. Nu får vi genomlida ryssvintern tills det våras igen.

Wille när han visades på 3-årstest i Svärdsjö.

Längtar efter varmare tider.


Lilla Wille - fast han ser jämt så himla stor ut.... Konstigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar