söndag 12 februari 2012

Februarihelg

Lugnt
Den här helgen började med en rejäl sovmorgon. Jag vaknade först vid sjutiden på morgonen, men tyckte då att kändes alldeles för tidigt att gå upp. Efter litet funderingar så lyckades jag tydligen somna om och vaknade strax för 11. Har det någonsin hänt att jag sovit så länge? Inte vad jag kan minnas, men det kan ju eventuellt bero på att förkylningen fortfarande sitter i, men är otroligt mycket bättre än dagen innan.
Idag körde vi Wille till Sveden för ett litet träningspass. Han blev skodd igår och reds inte då. Men idag var han i fin form i alla fall. Ett litet klipp finns på min Youtubekanal när han tränar förvänd galopp. Det fixar han fint. http://youtu.be/vxiQ2xiBIbE
Kvällen ägnades åt facebookande, om man nu kan säga så, eftersom vi är ett entusiastiskt gäng som gillar att kommentera Melodifestivalen. Förra helgen kom vi upp i 707 kommentarer under 1,5 timme. Ikväll blev det ca 650 st. Detta fenomen leds av en programledare på radion som har Mellon som sitt lilla specialintresse och vi som hänger på gillar den här företeelsen. För min del är det andra säsongen som jag hänger på. Han har även en blogg där han delger det mesta om Melodifestivalen; http://melodifest.blogspot.com/
Våran häst Welt Wunder, när Alexandra provred honom för första gången.
Det var för 2,5 år sedan. Då var han precis så gammal och nu är han 5 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar