lördag 25 februari 2012

Årsmöte i Falu RS

20-årsjubileum
Igår kväll hade vi 20-årsjubileumsårsmöte i Falu RS. Det var på dagen exakt 20 år sedan föreningen startade. Som vanligt var årsmötet välbesökt. Det är en mycket välmående förening på alla vis. Jag har varit föreningsmänniska i 40 år, men den stämning och anda vi har i FaRS, har jag inte upplevt någon annanstans. Ingenting är omöjligt, verkar det som.  Medlemmarna är fantastiska. Vi jobbar och sliter, men vi har förbaskat kul också.
Det här årsmötet var ju litet speciellt och Lars Alexandersson, som är en av grundarna till föreningen, berättade hur det kom sig att FaRS bildades för 20 år sedan.
Vi åt mat som var beställd från cateringföretaget Carianna. Man blir aldrig besviken på den maten, och det var som vanligt otroligt gott. Till kaffet fick vi en utsökt god jubileumstårta.
Vi hade också premiär för vårt jubileumslotteri där första priset är en hästtransport, värd 80.000 kronor.
Vi valde också in Helén och Göran Knutsson, som äger Svedens gård, som hedersmedlemmar i vår förening.
Jag har varit ordförande i föreningen i 10 år, jag blev vald på 10-årsjubiléet. Nu när vi firar 20 år så har många positiva saker hänt. Vi finns på Sveden där vi byggt en anläggning för 7 miljoner kronor, vi har arrangerat SM i hoppning och vi är en erkänt duktig tävlingsarrangör. Ska man drista sig till att säga att vi är en av Sveriges bästa ridklubbar. Ja, jag skäms inte för att säga det. Vi är bara bäst!!!

Ett litet smakprov på vår jubileumstårta på årsmötet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar