söndag 27 april 2014

Vilken fantastiskt fin helg

Varit överdomare idag
Den här helgen har väl varit alldeles otroligt fin, för att vara april. + 21 grader i Falun och strålande sol.
Åkte till Österfärnebo på andra sidan länsgränsen idag för att vara överdomare. Hade kollat lite på kartan innan hur jag skulle åka. Men halvvägs blev jag osäker och blev tvungen att stanna och sätta på GPS:en. Jodå, jag var på rätt väg. Var för många år sedan där och tävlade ponny när Alexandra var yngre. Men kom inte riktigt ihåg vägen.
Tävlingsplatsen är utomhus och allt är så gemytligt. En idyllisk tävlingsplats som bara dyker upp i skogen. I år med en nybyggd läktare intill banan. Det var final i division III ponnydressyr och en del små ryttare hade lite nerver utanpå. Så en liten tillrättavisning fick jag göra på ett ekipage. Men hon tog åt sig kritiken och har nog lärt sig ett och annat idag. Sen är ju min uppgift att se hur sekretariat, domartorn, säkerhet, funktionärer osv. fungerar och skriva domarrapport. Och Österfärnebo RS fick MVG på det mesta. Ett rutinerat gäng som gjort många tävlingar därute, och det märktes.
Nu ladda om för en till kort arbetsvecka. Och snart är det maj. Jag bara undrar; Vart tog april vägen?
Ha en fin söndagkväll!

Varit överdomare i Österfärnebo idag-

Arrangören hade lyckats pricka in bästa vädret för utomhustävling.

Hofors RS vann både omgången och serien totalt.

Ärevarv så det ryker.

Var tvungen att stanna efter vägen och ta några bilder, detta är Gammelstilla.

Så härligt väder idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar