onsdag 16 april 2014

Snart påsk

Påsk-onsdag
Redan onsdag och imorgon skärtorsdag. Jag försöker, med betoning på FÖRSÖKER, köra 5:2 i veckorna. Den här veckan blev det litet knivigt när det redan imorgon är helg, d v s skärtorsdag. Således måndag och onsdag som 2:dagar. Inte lätt när det kom ett sjusärdeles stort påskägg med flera kilo godis i redan på måndagen. Jag var stenhård och lyckades avhålla mig. Igår tyckte jag inte jag skulle förstöra gårdagens resultat så jag avhöll mig även då från frestelsen. Idag en ny 2:dag och det minskar väldigt i ägget. Jag har gått in i min lilla bubbla. Hört arbetskamraterna prassla och välja ut godis ur påskägget (bordet står nämligen precis utanför mitt rum). Men ännu en dag med triumf för mig. Så nu hoppas jag de äter fort och mycket imorgon så det slipper bli något över till mig. Oj, vad jag låter präktig och duktig..... Men påsken lär kommat att innehålla så mycket gott ändå, så jag kommer nog att överleva. Skönt ändå att veta att jag kan avstå det ögat skulle vilja ha....

Världens största påskägg har landat på jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar