lördag 25 maj 2013

Trädgårdsdag

Heldag ute i trädgården
I morse vaknade jag alldeles för tidigt för att vara helg. Men gick inte att somna om så en tidig frukost och sen ut i trädgården för att rensa ogräs och att köra med trimmern ägnades förmiddagen åt. Sen tog jag en sväng till stallet igen. På vägen hem svängde jag in till Rottneby handelsträdgård igen. Ett så speciellt ställe. Det sägs att Sveriges äldsta växthus står kvar där och jag är benägen att tro att det är sant. Plantorna där är skötta med omsorg och man får nästa alltid förhållningsorder om hur de ska skötas när man åker därifrån. Så eftermiddagen ägnades åt plantering. Börjar känna mig rätt klar för närvarande. Någon ny perenn återstår, men sen så.

Maskrosor lyser upp en hage,

Och här är det margueriter på Rottneby som lyser upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar