lördag 26 januari 2013

Rally-SM

och nostalgi
I Falun arrangeras ju en vinter-SM-vecka nu med 16 olika idrotter, bl.a. rally. En sprintsträcka på klassiska Skog-sträckan utanför Falun kördes idag. Med en tvåhjulsdriven och en fyrhjulsdriven klass.
Det kom mig osökt att minnas de år, ganska många faktiskt, som jag ägnade mig åt rallysporten. Som aktiv förare, som co-driver, som klubbordförande, som förbundsstyrelseledamot. Ja, det är bara att konstatera att bilsporten varit en stor del av mitt liv som fritidsintresse inom många olika områden. Letade fram litet gamla bilder och såg att 1983, d.v.s. 30 år sedan i år, var jag som mest aktiv som förare. Skulle kunna skriva en bok om alla roliga upplevelser och tävlingar runt om i Sverige och faktiskt som co-driver utomlands också. Har fått väldigt många vänner genom bilsporten. Så det var ett rent nöje att se dagens förare på Skog-sträckan. Många lovande unga som är på gång, men även en del som tävlade när jag var aktiv, som fortfarande är "still going strong". Härliga tider.
Sen blev det en vända till stallet förstås. En bra dag, helt enkelt.

Exakt för 30 år sedan var jag aktiv och körde rally på elitnivå i Sverige.

Dixie har en egen "box" i stallet att husera i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar