fredag 25 januari 2013

Kylig fredag

Drömmer om värme
Vaknade som en ispinne i morse. Tog halva dagen innan jag tinade upp. Fjärrvärmen hemma hänger inte riktigt med i temperaturväxlingarna. Men just ikväll blev det stekhett inne. Jag har väl skruvat på allt som går att skruva på för att gå upp temperaturen. Och ikväll hände det. Jag drömde om sommar när jag kom hem. Så till den milda grad att det blev ett glas rosé. Inatt kanske känslan blir den omvända. För varmt. Jaja, det är ju ungefär -20 ute, så jag kan ju svalka mig om jag vill.
Idag fick våran lilla Symphonie skor på fötterna för första gången. Fick rapporter om att det gått över förväntan. Duktig häst. Ibland får man ju sko i två omgångar eftersom de är så ovana, men han fick skor och brodd runt om. Skönt, nu slipper han halka på isen stackarn.

Fredagsmys på Svavelstigen.

Duktig Symphonie, blev skodd för första gången idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar