torsdag 22 november 2012

Vaccinerad mot influensa

Har lite känning av det
Igår kväll åkte jag till Tiskens vårdcentral för att ta årets influensaspruta. Det gick med en väldig fart. På mindre än fem minuter var det klart. Har gjort så de senaste åren. Man blir ju som sagt inte yngre och efter att ha haft influensa några gånger i livet, så vet jag hur däckad man blir. Så jag tycker det är värt det hela. Tog sen en promenad i mörkret i gatlysenas sken uppe på Galgberget. Idag började jag dock känna av vaccinet lite. En sjukdomskänsla infann sig på eftermiddagen och jag blev litet kulen. Så brukar det bli. Man får ju litet virus i vaccinet för att man ska utveckla resistens mot det. Men imorgon är det nog som vanligt igen.


Känns som länge sen det var sommar nu........




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar