onsdag 7 november 2012

Dag 3 - 5 i hamn

Börjar få in rutinerna
Nu är det redan onsdag och jag har börjat på in rutinerna på det här med att vara 1:e stallskötare. Idag gick det ovanligt bra, men så har jag ju tränat i fem dagar. Hästarna är väl lite frågande varför de får vila dag ut och dag in och "bara" gå i hagen. Men jag ser till att de har rena, nymockade boxar, rent vatten, hösilage och kraftfoder i tillräcklig mängd till varje mål, fyra gånger per dag. Det är ett himla packande av höpåsar som ska vägas, och hinkar som ska blandas. I början av veckan var det rejält lerigt också så jag var tvungen att spola ben och hovar när de kom in. Men idag var det betydligt bättre i hagarna och inga såna extraordinära arbetsuppgifter tillkom.
På kvällskvisten fick jag sms från stallchefen som rapporterade om sol, 30 grader varmt, god mat osv. Jaja, snart är det vardag igen och det återgår till det normala. Då byter vi roller igen.

Wille är litet frågande varför jag är stallchef nu och inte hans riktiga matte!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar