fredag 2 november 2012

1:e stallskötare

Hejdå matte!
Idag halvdag på jobbet (dag före röd dag). Det passade ypperligt då dottern är på väg utomlands en vecka. Jag har avancerat till 1:e stallskötare, skulle vilja kalla det för stall-VD. Jag får bestämma allt vad gäller hästarna i en veckas tid. Fast det mesta är enligt bestämda rutiner och riktlinjer, vilket nog är bra för hästarna. Jag är långt ifrån novis på området. Så det är nog inte så farligt som det kanske låter.
Ikväll åkte vi till stallet och Alexandra red ett pass på Welt Wunder och tömkörde Welt Symphonie. Sen överlämnade hon ansvaret till mig. Jag ska göra mitt yttersta för att leva upp till förväntningarna. ;)


Alexandra rider ett pass innan take-off till Gran Canaria.

Duktiga Wille - vilken kille! .)

Hejdå lilla Symphonie. Goskille!

Matte har separationsångest.

Mörkerridning - en vanlig företeelse så här års-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar