tisdag 13 november 2012

Älgar i parti och minut

Ruggigt nära en krock
Igår var klockan ställd på 05.00 för att komma iväg i tid till Östersund, där vi skulle möta en familj från Umeå som skulle köpa min bil. Vi i vår tur skulle sedan träffa en person som skulle sälja sin bil till oss. Logistik på hög nivå alltså. Vid 11-tiden kom vi fram till Östersund efter att ha sett vacker natur, renar och lite annat som hör vildmark till.
När vi sedan skulle ta oss till vår säljares hem, några mil söder om Östersund, i bilen vi skulle köpa, var det min tur att provköra. Och bara någon minut efter att jag satt mig vid ratten, mitt på blanka dagen, fick jag höra ett skrik i sätet bredvid mig. Öhh,,,,,,, Se upp!!! Älgar på vägen. Och mycket riktig. En älgko med kalv korsade springande vägen och jag har aldrig vare sig bromsat så mycket eller varit en hårsmån så nära från att få en älg på huven. Det var någon decimeter därifrån. Jag bara satt och väntade att den skulle komma upp på huven. Denna gång hade vi änglavakt och klarade oss. Det kändes helt overkligt.......
Igår kväll vid 19-tiden kom vi hem till Falun igen. Det var en skön känsla.

Trevlig heminredningsbutik på Gruvgatan som jag besökte för första gången idag.

Fler bilder.

Läckra plastmattor.

Hade änglavakt när vi lyckades undvika älgkrock med denna ELG:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar