onsdag 4 juli 2012

Klassisk klantighet

Brutet finger
Har nog glömt att berätta här på bloggen att jag bröt lillfingret i lördags. En klassisk klantighet i stallet när vi skulle ta in hästarna. Jag var nog rätt tankspridd efter mycket jobb på Peace and Love (om jag nu ska skylla ifrån mig... ) Jag lindade grimskaftet runt handen och började gå mot stallet när plötsligt hästen blev rädd för något, tvärnitade och kastade sig bakåt. Där rök lillfingret. Det pekade åt fel håll efteråt. Kan man minst sagt säga. Jag förstod att det nog inte stod helt rätt tlll, men det gjorde inte nämnvärt ont just då (kroppens försvar). Alexandra däremot, som svimmat under en biologilektion när hon såg ett benbrott på film, fick genast förnimmelser av det och blev svimfärdig. Vi släppte in hästarna i sina boxar och sen for vi till Falun. Alexandra satt med huvudet mellan benen för att inte svimma, medan jag körde..... Det är väl humor, tycker jag.
Nåväl, jag släppte av henne hemma innan jag åkte till akuten vid 18-tiden. Där var det ju massor av folk förstås. Men jag fick efter röntgen träffa en duktig ortoped som efter att ha bedövat och försökt dra fingret rätt, fick göra om det en gång till efter ny röntgen. Sen skulle vi avvakta några dagar för att se om fingret låg rätt. Det skulle eventuellt kunna bli operation eftersom frakturen var rätt komplicerad.
Idag var jag på återbesök på ortopedmottagningen efter ny röntgen och tack och lov så såg det bra ut. Så nu ska jag bara fortsätta gå så här i några veckor med handen i bandage..... Sen ska det förhoppningsvis vara läkt.....
Nåja, jag kan ju inte lova att det är sista gången jag bryter ett finger.... men jag har lärt mig en läxa.

Mitt lillfinger är brutet och ihoptejpat med ett annat finger....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar