lördag 14 juli 2012

Hästar

för hela slanten
Idag åkte Alexandra, Dixie och jag till stallet strax efter lunch. Planen var att båda hästarna skulle göra något.  Vi gick iväg och skulle hämta dem i hagen. Det visade sig att minstingen, Welt 2, tappat grimman, så då fick vi börja med att leta igenom hagen. Till slut hittade vi den.
Väl tillbaka vid stallet så fick Welt 1 börja med att gå ett riktigt jobbigt pass. Men konstigt nog blev han knappt svettig. Vilken kondis han har fått. Han skötte sig kanon. Sen skulle lillbrorsan longeras riktigt för första gången. Och herre min gud vad han härjade. Alexandra hade fullt sjå att hålla fast honom. synd jag inte lyckades få det på film. Han bockade som en rodeohäst, försökte dra till skogs. Alexandra släpade efter honom några gånger i linan, men fick stopp. Jaja, det är bara att nöta på. Han lär väl ge sig så småningom. På slutet skötte han sig bra i alla fall... :) Vi gör om det imorgon.....
Sena eftermiddagen har ägnats åt projekt storstäd på Svavelstigen.

Welt 2 kommer (utan grimma).

Fast han kan inte tala om var han tappat den..... Lite mys ändå.

Matte ger sig av på uppletning.

Efter mycket om och men så återfinns den.

Då kan herrar Welt 1 och 2 ledas till stallet.

Welt 1 tyckte det var helt otroligt skönt att bli borstad.

Gick ett tufft pass på banan.

Under överinseende av Dixie som kollar in matte.

När hon inte får för sig att nosa och gräva.....

Sen var det Welt 2:s tur. Och han var mer i luften än på backen. Här är Alexandras bromsspår....

Väl hemma njuter jag av mina doftschersminer genom balkongdörren.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar