måndag 9 juli 2012

Älskade pioner

Regn och åter regn
Ja, det har verkligen regnat ordentligt idag. Det börjar bli översvämningar lite varstans nu här omkring.
Min första semesterdag började med sovmorgon. Till stallet vid lunch, båda hästarna fick vila idag. Sen har eftermiddagen ägnats åt lite hemmafix. En kvällspromenad hanns också med.
Känns bra att bo lite högt nu när det regnar som bara den.... Men det blir väl bättre förhoppningsvis.

Mina underbara pioner har börjat blomma.

Dessa har jag tagit med från mitt gamla föräldrahem och planterat på tomten i Falun.

Man ska inte ha bråttom, säger snigeln på kvällspromenaden.

Fick bli kvällsmys på Svavelstigen, efter allt regnande.

2 kommentarer:

  1. Hörde att ni fått väldigt mycket regn. Så fint dina pioner blommar. Jag har satt i år och hoppas på några blommor nästa år.

    SvaraRadera
  2. Ja hoppas det. Mina pioner har aldrig varit så fina som i år. Men det är fem år sedan jag satte dem. Så man får ge dem litet tid. Lycka till :)

    SvaraRadera