torsdag 19 juli 2012

Diversedag och fullt upp

Massor gjort
Dagen började med ett återbesök på ortopedmottagningen med mitt brutna finger som återfick friheten idag. I alla fall delvis. Har fortfarande stöd men betydligt annorlunda och nu fick jag övningar med hem som jag ska göra sex gånger om dagen. Jag får dessutom ta bort stödbandaget när jag vill och tvätta handen. Det är en dröm efter tre veckor i gipsbandage.
Sen blev det en vända till Borlänge och Granngården med Alexandra. Inköp av kraftfoder var ärendet.
Vi hann även in på en bilfirma då det är dags för bilbyte eventuellt.
Hem till Falun igen och slog eld på grillen och fem minuter senare öppnade sig himlen och det kom en rejäl regnskur. Fick vänta ut den och börja om. Lyckades få klar grillningen innan nästa skur. Tur som bara den.
Har förstås varit till stallet också. Det ingår i den dagliga rutinen.
Efter återbesök på ortopeden har fingrarna återfått friheten, i alla fall delvis.

Vacker rapsåker utanför Vika.

Hann precis grilla mellan skurarna. Gott blev det.

Storstäd av bil inför ett bilbyte (eventuellt).

Glad över mina egenhändigt stöpta ljus.

Vackra klockor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar