torsdag 18 juni 2015

Trevligt besök

Härliga djur
Igår kväll fick jag besök av en igelkott på tomten. Den har jag inte sett tidigare under mina år på Galgberget. Den verkade inte särskilt rädd, så jag gick ut och fotade den. Sen tog den god tid på sig att genomsöka tomten, sen in på grannarnas också i lugnt gemak. Jag som hade bestämt att klippa gräset innan regnet, fick ge mig till tåls i det längsta. Det kom regnstänk, men vem vill störa en igelkott, inte jag i alla fall. Så sent om sider, med andan i halsen blev gräset klippt. Så med några minuter tillgodo innan det började regna ordentligt, fick jag det gjort. Fast å andra sidan hade nog gräset klarat sig med klippningen några dagar till innan gräsklipparen skulle stanna av att det var för högt. Bra teamwork där, igelkotten och jag.

Trevligt möte med herr eller fru igelkott.

Var inte rädd när den undersökte tomten på Galgberget.

Tog god tid på sig att nosa igenom gräset.

Välkommen åter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar