tisdag 23 juni 2015

Blommande buskar

Lite fundersam faktiskt
Idag när jag kom ut och skulle åka till jobbet, blev jag rätt beklämd och ledsen. Någon mindre betänksam person, hade parkerat sin bil rakt in i mina blommande buskar och kört över vissa grenar. Hela gatan finns att parkera på, så jag förstår verkligen inte varför just mina buskar skulle få stå ut med den behandlingen. Trist och tråkigt, är bara förnamnet. Så jag satt helt enkelt en lapp på vindrutan på den bilen och vid lunch när jag kom hem igen var den borta.
Jag älskar mina växter och jag hoppas innerligt att jag ska slippa se den sortens händelser här på gatan igen.

Mina fina blommande buskar som någon kört in idag....

Nästa gång det händer blir det publicering i sociala medier.

Även rhododendron börjar blomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar