fredag 9 januari 2015

Hästnostalgi från7 70-talet

My Evening Star
Igår hittade jag några gamla album från 60- och 70-talet med en hel del gamla hästbilder i. Där fanns bilder på mig när jag cyklade med min favorithäst, New Forest-hingsten Evening Star som var min ögonsten från det han kom till Sverige som importerad från skogarna i England. Det var roliga tider och jag slogs av att vi inte hade mycket till säkerhetstänkande då. Men det är ju 40 år sen så en hel del har hänt sen dess på det området.
Här kommer några smakprov.

Ute på cykeltur med min ögonsten, New Forest-hingsten Evening Star.

Då red man barbacka, i grimma, utan hjälm och med träskor. Ja herregud.

Mitt charmtroll.

Att ligga och sola på hästryggen. Inte att rekommendera kanske, men vi hade nog inget omdöme då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar