fredag 30 januari 2015

Fredag i Falun

Ännu en arbetsvecka är slut
Ja, jag säger som jag brukar, veckorna består av måndagar och fredagar. Så nu var det återigen en fredag. Dixie har varit här på dagarna hela veckan. Jag har åkt hem på lunchen och gått ut och rastat henne en snabbis.
Idag åkte jag till stallet efter jobbet, sen en sväng till ICA Maxi och diverse ärenden på stan. Men när jag kom hem och skulle börja ladda mobilen, så funkade det inte. Ni vet säkert hur beroende man är av dessa Iphones, så då klockan var kvart i sex for jag som en furie ner på stan för att hinna in i Telia-butiken. Fem i sex var jag där efter att ha fått leta parkering några minuter. Men jag hann och en anställd i butiken löste mitt problem på mindre än en minut. Tack snälla, helgen var räddad och jag kunde återvända hemåt igen. Och det var så enkelt att en plastbit hade kilat sig fast så laddaren inte fick kontakt.
Så nu blir det fredagsmys i vanlig ordning.

Tulpansäsongen har börjat i väntan på vår.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar