lördag 10 augusti 2013

Norge

Geiranger och Trollstigen
Har i veckan gjort om en resa som jag gjorde för mer än 30 år sedan, nämligen till vackra Norge. Naturen är så storslagen, berg som aldrig tar slut, vackra dalar. En av världens vackraste platser måste vara Geiranger som ligger vid fjorden. Vi tog in på ett hotell där precis vid vattnet. Hade en fin kväll med god mat och mycket vackert att titta på. När vi vaknade på morgonen låg molnen precis vid bergen. Det var trollskt. Och ännu mer troll skulle det bli när vi åkte den världsberömda Trollstigen med sina 11 hårnålar och mycket branta stigning. Jag måste säga att jag var väldigt mycket räddare denna gång, men som tur var slapp jag köra.
En magisk resa i alla fall som jag tycker många ska göra. Att vi har så otroligt vacker natur, som gör en mållös, på så nära håll, är ju bara för bra. Man glömmer lätt det.

En biltunnel går igenom det stora berget på väg till Geiranger.

En av världens vackraste vyer. Geiranger vid fjorden.

Fin utsikt från hotellet.

Så storslagen natur i Norge.


Hotell Geiranger där vi bodde.

Den vackraste vy jag någonsin vaknat till tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar