tisdag 4 juni 2013

Tisdag före onsdag

Det rullar på
Känner mig rätt klämkäck när jag försöker hålla ångan uppe. Nattsömnen blir lidande när det är ljust ute. Skulle ha skaffat mörka rullgardiner för länge sen, men nu har jag ljusa persienner. Och det blir ljust tidigt! Slår upp ögonen runt fyra varje morgon, och har svårt att somna om. Nåväl, hemkommen från jobbet så var huvudet alldeles för fullt, så jag behövde en uppfriskande promenad. Ingenting rensar skallen så bra som det. Så en timme runt Galgberget under ett paraply gjorde susen. Nu är jag redo för ytterligare en dag på jobbet, innan ledighet vankas.

Gårdagens promenad bjöd på denna syren.

Dagens promenad på Galgberget under ett paraply, behövde jag.


Så här ser det ut vid kyrkan på Galgberget.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar