söndag 23 juni 2013

Midsommarhelgen slut

Laddar om för jobbvecka
Så var då midsommarhelgen 2013 slut. Igår blev det att sitta inne och äta sillen igen. Det blåste massor, halv storm kändes det som. Så jag fick tända mina hemstöpta ljus och duka inomhus istället. Det gick ingen nöd på oss.
Idag har regnet hängt i luften, men ännu uppehåll och så här sent på eftermiddagen passade jag på att klippa gräset.
Dessförinnan en tur till vackra Sundborn och besök på Carl Larsson-gården. En av Sveriges störste konstnärer genom tiderna hade sitt hem där. Och sen har vi Zorn i Mora. Ibland glömmer man att vi bor mitt bland många, fantastiska besöksmål, dit man till och med åker från andra länder för att njuta. Och vi har det nästan inpå knuten. Lätt att bli hemmablind. Så idag förärade vi Carl Larsson ett besök.



Fick sitta inomhus även på midsommardagen.

Det gjorde ingenting. Fick anledning att tända mina egenhändigt stöpta ljus.


Passade på att klippa gräset på eftermiddagen idagn.

Liksom att besöka vackra Sundborn och Carl Larsson-gården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar