tisdag 25 oktober 2011

Snörasskydd på plats

Vintern nalkas
Jag kan inte påstå att jag jublar över den årstid vi har framför oss, men vi får hoppas att vi inte får så kallt och så mycket snö som det var förra året. Skulle det ändå vara så, så har vi som bor på gatan fått snörasskydd monterade på våra hus idag. Det känns bra. Förra året när snön rasade av taket, trodde jag det var jordbävning på Galgberget. Hela huset skakade. Det hoppas vi slippna nästa vår.

Skylift behövs om man ska upp på taket.

Nu ska det monteras snörasskydd på taket.

Hjälp, det skulle jag aldrig ens försöka mig på med mina svindelanlag.

Dagens hästbild i bloggen. Alex tränar Wille i skymningen på banan.

Så här fint lyste solen över taken från kontoret en frostfylld morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar