lördag 29 oktober 2011

Halloween

Stalltjänst idag
När lillmatten Alexandra åkt till Stockholm med sin pojkvän så får stormatten, det vill säga jag, rycka in och ta hand om hästarna. Det gör jag med stort nöje. Ridningen har jag dock lagt på hyllan sen ett antal år. Jag fick i och för sig provrida Ben Hur en gång, men då fick han så himla bråttom, så efter det fick jag ridförbud (av Alex). Men jag kan säga att det var nog ömsesidigt, då jag inte skulle våga längre. Jag gör hellre det som är förenat med markkontakt, d v s mockar, borstar, promenerar etc.
Jag hann förbi Sveden en sväng också, där Annelie Carlzon arrangerade löshoppning idag. Kul att se alla sorters olika hästar, de flesta verkar tycka det är  helkul att gasa runt i ridhuset och hoppa.
OBS, glöm inte att ställa om klockan till vintertid i natt. Vilken lyx med sovmorgon det blir! Trevlig Halloween.

Bennie och jag ute på långpromenad (när lillmatte är borta)

Nina A har löshoppat sin fina Valdisere.

Annelie organiserar löshoppningen på Sveden så bra.

 Upp och ner med bommar, flytta stöd och mäta avstånd i fyra timmar. Det ska hon ha en eloge för.

En liten welsh mountain, Olle, kommer och ska hoppa,


Oj, ska man hoppa över det här??

Jag gör väl det då.

Okej då!


Sen får man nöjd åka hem i sin stora fina lastbil! :)


och på kvällskvisten fick man besök av dessa små varelser som skulle busa eller få godis! :)

1 kommentar: