fredag 14 oktober 2011

Ballongfarare

Imponerad av modet
Fredag igen, vart tog den här veckan vägen. Den har bestått av jobb, möten, hästar, fullmåne och nu sitter jag här och ska blogga. Imorse när jag vaknade av väckarklockan och satt i godan ro och drack morgonkaffet, så tittade jag ut litet förstrött. Det var frostkallt på marken, stärnklart och gryningsljus. Då kom fullmånen fram mellan tallarna på Galgberget. Jag lyckades ta några bilder av den innan den försvann bakom träden.
På eftermiddagen efter jobbet åkte jag till Granngården (i Borlänge) för att köpa kraftfoder. Och då får jag syn på några ballongfarare som är uppe i luften i det vackra höstvädret. På väg hem till Falun igen, så stöter jag på dem igen, på väg att landa på en åker. Jag passade på att föreviga de modiga människorna som förmodligen haft en underbar eftermiddag "uppe i det blå". Här kommer litet bilder från dagen. Ha en trevlig helg. :)

Fredag morgon - fullmånen går ner över Galgberget i gryningen. Dags att åka till jobbet!

Granngården i Borlänge - dags att köpa kraftfoder igen.
(OBS! Granngården öppnar i Falun på nya shoppingområdet vid ICA Maxi, blir ju bra för oss som brukar handla där.)

En full kärra med diverse pellets och mineraler.

Vad är nu detta? En luftballong och ett flygplan på samma bild.

På väg hem till Falun så landar luftballongen på en åker.

Ner bakom dungen. Jag hade fullt upp att kolla in detta spektakel.....

...och även ha koll på vägen och trafiken! :) Och fota samtidigt. Var jag en trafikfara, månne??

Tjoho, nu landar vi. OBS, min Wunderbaum i framrutan, en riktig klassiker! :)


Kan ju inte ha ett blogginlägg utan hästar, eller??
Här är Lill-Wille som vi snart måste döpa om. Han är ju inte så liten längre! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar